Josse herself


Detta är jag. I egen hög person. Fräsig som fan!

Jag är en tjej på 19 varv runt solen och jag älskar promenader i skogen och mysiga hemmakvällar. Faktiskt.
Just nu är jag i Nya Zeeland, dit jag flydde i september i år, eftersom jag inte ville börja plugga och inte heller kände för att stanna hemma och jobba hela långa och tråkiga hösten. Uppenbarligen är jag ena halvan av Tjejduon.

Jag och Anna-Maria träffades för över fyra år sedan, då vi båda var på språkresa i England, Torquay. Med oss hade vi varisin vän. Men de är inte med i Tjejduon, så skit i dem för ögonblicket! Vi kom i alla fall fram till att vi hade en hel del gemensamt... vad det var minns jag inte nu, förutom att vi båda två avskydde fåglar. Avskyr fåglar. Ja, och sedan dess har vi hållit kontakten lite sporadiskt över Internet. Men inte setts sedan Reunion på Liseberg hösten efter språkresan.

Jag har sedan dess lyckats ta mig igenom hela gymnasiet nästan helskinnad. Och det är väl skolan som har tagit upp största delen av mitt liv de senaste åren. Jag gick natur och hoppades på 20.0, eftersom jag vill bli läkare. Detta uppnåddes inte, emn skam den som ger sig, nu satsar jag på Högskoleprovet!

Vad har jag annars för intressen? Hur är jag som person? Jag önskar att jag kunde säga att jag är absolutely faaaabolous och har en massa intressanta och originella intressen. Detta är tyvärr inte fallet, utan jag är en vanlig tjej med (enligt min bästa vän) tråkig humor och ett konstigt sätt att uttrycka ironi. Jag handlar mina kläder på H&M och liknande spännande affärer och jag lyssnar på "allt möjligt" i musikväg. Mycket specifikt. Jag är även besatt av mat, godis och allt sådant och julen som närmar sig med stormsteg ger mig hemlängtan (om ni inte minns det så är jag i Nya Zeeland). Och så älskar jag att skriva.

Nu ska jag avsluta denna något förvirrade presentation och säge hejdå tills vidare. Här nere är det ju mitt på dagen och jag har lovat en kompis att kolla priser för en färjetur.

Pling!

/Josse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0