Bamses skola

Ofta när det kommer upp något som jag kan lite om hur det fungerar eller bakgrundshistorien till någonting tindrar jag med ögonen och utropar "ÅH, DET DÄR KAN JAG! DET LÄRDE JAG MIG I BAMSES SKOLA!". Att dessa små kunskaper lever kvar i de dammiga hörnen av min skalle gör mig seriöst överlycklig.

Detta hände nu nyss när jag gjorde ett ordprov på nätet som övning för HP och ordet filatelist kom upp. Då VISSTE jag att det är en frimärkssamlare, för Skalman säger det i en Bamsetidning. Kunde till och med se serierutan där det nämns framför mig!

Åh, mina barndomshjältar.
Jag har er att tacka för så mycket <3





/Josse, som fortfarande är stjärnögd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0