Lyxhotell

Jag bor på ett lyxhotell i Kuala Lupur dessa sista tre nätter. Men tro inte att jag har någon lyxtillvaro, nejnej. Jag försöker skaka liv i de små grå som legat och sovit så gott alltsedan några dagar innan studenten. Jag försöker få mig själv att fatta att nu är resan slut. Jag försöker tvinga mig själv att återväna till Den Normala Världen.

Efter att jag vinkat av mamma på flygplatsen idag gick jag tillbaka till hotellet och trampade på nån skum masik i gymmet i en halvtimme (i takt till musiken i min mp3, så nu vet jag att I-E-A-I-A-I-O går i 7 km/h). Sedan var jag svettig, gick upp och duschade, satte på mit hotellets randiga badrock och åt en KitKat. Därmed omintetgjorde jag väl hela min träning. Därefter har jag suttit och klickat på datorn. Jag har så sjukt mycket gjerer jag måste börja ta tag i nu verkligen, och känner redan stressen komma krypande. Fast på något bisarrt skönt sätt. Det är ju roliga saker, som jag gör bara för MIN skull.

Jag ser fram emot att komma hem till Sverige, med kyla och snö, träffa härliga vänner (däribland Anna-Maria såklart!!) och ta tag i allt detta som jag måste göra. Ritade upp ett pluggschema för mig själv idag också, som ska gälla fram till HP. Därefter kan jag ta det lite mer chill. Men det är sjukt egentligen vad mycket jag går in för detta nu. Nu jävlar ska jag sätta ett tillräckligt högt betyg för att komma in på Läkarprogrammet! Jag vill ju så gärna!

Att organisera sig är ju inte det lättaste dock, särskilt som jag inte har någon almanacka just nu (brukar ha en Filofax, men jag var ju i Nya Zeeland när det var dags att köpa nya blad, så det bidde inte så).

Därmed: imorgon börjar allvaret och jag ska se till att plugga! Inte lika hårt som jag kommer göra hemma i Sverige dock. Här är det ju ändå sol och vart så lite ligga vid poolen och steka kommer jag unna ig. Men hela eftermiddagarna regnar det ändå, så då kan jag ju plugga.

Pepp och hej!

/Josse i sin randiga hotellbadrock

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0