"Ja eller nej"

På mitt jobb som telemarketing:are (eller vad man nu ska kalla det) intervjuar jag folk. Jag ställer frågor och för att det hela ska gå så smidigt som möjligt brukar det låta ungefär såhär:

Jag: Så jag kommer läsa upp ett antal påståenden för er och jag skulle vilja att ni enbart besvarar det med "ja" eller "nej".

(Just denna fråga är påhittad, men skitsamma, det är inte poängen).

Nu finns det tre typer av människor att intervjua, här kommer de i fallande popularitetsskala:
1. Personerna som faktiskt följer mina instruktioner och enbart svarar "ja" eller "nej".
2. Personerna som svarar "ja" eller "nej", följt med en motivering.
3. Personerna som inte alls svarar "ja" eller "nej" utan kommer med ett långt resonemang, där jag själv måste låtsas att jag fattar vad de menar, klicka i slumpvis utvalt svar och ställa nästa fråga.

Hur svårt ska det vara att ta så enkla instruktioner? Herregud!

/Josse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0