Arbetsintervju och övriga betraktelser

Jag var på arbetsintervjun idag och trots att det är fredag den 13 gick det bra. Jag gick inte vilse,jag kom i tid och han som intervjuade var SÅ trevlig att jag gick därifrån med ett stort leende påläpparna, haha!

Jag åkte buss ganska länge för att komma hem och hann därför sitta och grunna på diverse ting. Jag tänkte nu dela ed mig av mina betraktelser, varesig ni vill eller inte.

1. Västgötska är en sjukt ful dialekt. Nästan lika illa som östgötska. Jag hoppas verkligen att min dialekt är någon sorts neutraliserad blandning av göteborgska och västgötska. Inte för att jag har nån dialekt alls då, men... ^^

2. Två lite fylliga kvinnor runt de trettio satt bakom mig på stadsbussen och diskuterade bikt, diet och träning etc. Det fascinerade mig hur en av kvinnorna kunde klaga över att hon endast gått ner 0.5 kg på några veckor (!? att vikten varierar 0.5 kg är väl en normal företeelse, min vikt brukar pendla 1 kg upp och ner från dag till dag) när hon inte "trodde på" att äta nyttigt, och inte ville träna för att hon hade ont i foten. Man måste verkligen inte vara pinnsmal, men hälsosam däremot... jaja.

3. Borås stadsbussar ropar ut namnen på nästa hållplats, precis som spårvagnar, t-banor och tåg. Asbra grej som alla bussar borde ha. Kanske därför det kostade 35:- att åka i 10 min (OBS! MED RABATTKORT!!!)

4. Västtrafik överhuvudtaget verkar vara obscent dyrt jämfört med andra trafikbolag. Priserna är skyhöga, så det är väl inte konstigt att så många föredrar bilen. Särskilt som bussarna dessutom alltid är sena.

5. Melodifestivalen finns inlagd i T9 på min mobil. Det tycker jag är lite tufft.

6. Jag blev serverad svart kaffe innan intervjun, vilket förde tankarna till mitt ex eftersom jag alltid brukade kyssa honom när han druckit kaffe. Jag gillade den där kaffesmaken som hängde kvar i munnen på honom. Fräscht va? XD

7. Jag såg en ensam vante som låg tappad på den snöslaskiga gatan. Sånt tycker jag alltid är lite sorgligt.

8. Var i Nya Zeeland idag. FInns en busshållplats som heter så. Höhö.

9. Converse är värdelösa vinterskor. Särskilt ett välanvänt par mes hål bak i hälen.


Min pappa gick precis och lade sig efter att ha varit uppe hela natten och skrivit en artikel. Stackarn.

/Josse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0