Kärlek

Jag måste erkänna att jag är grymt avundsjuk på dig, Anna-Maria, som har någon att krypa ihop hos på kvällarna. Jag har inte varit singel "på riktigt" sådär jättelänge (host, bara snart tre månader, host) och mitt ex kom hem till Sverige från sin resa igår. Det känns jättekonstigt och vemodigt att vi inte är ett par längre. Men man vänjer sig ju, och jag känner mer en sorts nostalgisk saknad nu än det där hugget i hjärtat.

Hursom är jag avundsjuk på att Anna-Maria kan njuta av att känna sig förälskad. Vill också känna så igen, då det är den mest underbara känslan i världen. I alla fall när det är besvarat.

Men just nu ser det rätt dött ut på den fronten, coh det är därför jag vill flytta. "Odla din trädgård" sade Voltaire, vilket är detsamma som "Gräv där du står". Detta tycker jag är bullshit. Om det inte funkar är det väl lika bra att flytta sig? Och tänk om man står på en berghäll. Hur lätt är det att gräva då?

Nu ska jag leta upp bördig jord. Men först ska jag sova.

/Josse

Kommentarer
Postat av: Jesper

Nja, det går inte att komma undan att "odla sin trädgård" (Voltaire) för det betyder snarare att jobba med sig själv. Trädgården kan du inte byta, för det är du som är trädgården.

2009-10-27 @ 16:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0