Kemi A

Snart har jag en prövning i Kemi A, eftersom jag "bara" fick VG i det i gymnasiet. Ska skriva prövningen på samma dag som min föredetta pojkvän skriver, så vi pluggade lite ihop idag. Slutade dock med att jag sonade i hans soffa, så vi drog in till stan istället. Där åt vi lunch (som jag fortfarande är mätt efter!), kikade lite i affärer (men inte mycket för ingen av oss har pengar) och så köpte jag en födelsedagspresent till en vän som fyllde 20 förra veckan. En rosa dammvippa ska han få, för han ska flytta hemifrån senare i vår. Jag älskar mig själ för att jag alltid köper så bra presenter ;) Sen gick vi till mitt favoritcafé i Göteborg: Fröken Olssons, men jag var så mätt att jag ite ens kunde dricka te. Fd pojkvännen köpte i alla fall kaffe och så satt vi och läste lite med kemi och pratade med hans kompis som vi träffade där. Kompisen pluggade musikteori inför ett uppkoande intagningsprov. Sen skulle d pojkvän på möte och jag skulle hem.

Nu sitter och och är lite småyr, inlindad i mitt duntäcke. Betatestar en hemsida, filar på en haiku och skrivet blogg på samma gång. Jag har en otrolig simultankapacitet.

HP gick ju som sagt inte så bra, men skitsamma.... nu tar vi nya tag! I höst får jag väl hitta på nåt annat... typ virka grytlappar eller något. Äsch, ajg kommer alltid kunna komma upp ed något kul eller nyttigt så mig går det ingen nöd på!

Igår jobbade jag förresten igen och ATG-datorn pajade. Självklart kom det en tjej 15 minuter innan stängning för att ta ut biljetter som var tvungna att tas ut den dagen. Suck. Satt i telefon och fick höra X antal mekaniska "Om du vill prata med fruktavdelningen, tryck ett..." innan jag kom fram till någon som visste något. Tyvärr var beskedet att ALLA ATG-datorer i ALLA kranskommuner låg nere. Suck suck suck. Behöver jag säga att vi blev lite sena med stängningen av butiken?

/Josse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0