Intressen

Det är lustigt. ända sen jag skrev det här inlägget, och fick en kommentar av Dennis om att det såg tråkigt ut, har det giti sig fast. Ja, att han tyckte att det verkade så tråkigt alltså. Det är lite lustigt, för när jag läser igenom listan över ämnena jag tog förstår jag varför han tycker det: sex mattekurser, fem språkkurser (ej inräknat svenska), fyra biologikurser, etc...  det låter ju döstråkigt. Men det var det inte. Inte för mig.

Jag är jätteintresserad av hur världen fungerar, rent fysiskt, kemiskt och iologiskt. Jag är inte alls lika intresserad av hur det fungerar på samhällsnivå, med politik och ekonomi. Jag rycker att det är otroligt roligt och givande att lära mig språk: det är ju delvis därför jag är i Paris nu. Jag tycker att matte är jätterolgit och spännande, och dessutom nödvändigt för att kunna förstå de övriga naturvetenskapliga ämnena.

Jag tycker också att det är roligt med estetik, i viss mån. Jag älskar att skriva dikter och oveller, därfölr tog jag en extra svenskakurs (Kreativt Skrivande). Jag tog Estetisk Verksamhet för att man måste, men jag tyckte också att det var roligt. Jag tog Teater A, som inte finns med på listan över mitt slutbetyg, eftersom jag läste 100 p extra, och bara fick VG i den kursen, ligger den i ett samlat betygsdokument istället.

Blablabla. Min poäng som jag ville framföra är att det är så roligt att människor har olika intressen. Att det finns "nördar" som jag, som gillar ämnen som andra tycker verkar stentrista. Att det finns folk som tycker "mina" ämnen är stentrista, men istället tycker mycket om andra saker, inom områden där jag förmodligen vore helt inkompetent.



ETT FYRFALDIGT LEVE FÖR MÅNGFALDEN!


/Josse

Kommentarer
Postat av: spiderchick

you are right!

2009-05-23 @ 17:36:15
URL: http://spiderchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0