Skor

När jag var yngre (inte så mycket yngre ens! Typ 16 XD) hatade jag över allt annat att köpa skor. Skor var verkligen det tråkigast jag visste, och jag blev topptunnorrasande när mamma slängde mina bekväma gympaskor (smutsiga, med hål i tår ioch sula... men mina kompisar hade skrivit på dem så jag har inte riktigt förlåtit henne ännu). Hade någon sagt till mig då att jag tre år senare skulle sitta med en nästan färdigpackad resväska och vara förtvivlad över att jag inte kan ta med åtta par skor (ja, ÅTTA!) hade jag nog skrattat dem rakt upp i ansiktet.

Detta är dock den sorgliga sanningen.

Jag försöker vara förnuftig och tänka praktiskt: vilka skor behöver jag, vilka kan faktiskt stanna hemma? Men hallå? Hur kul är det?!



Jag behöver:

1 par skor att jobba i (ska vara servitris och vet inte om det är krav på typ högklackat på restaurangen... de jag har packat ner i detta syfte är ett par svarta klackskor. Diskreta och faktiskt okej bekväma)

1 par skor att promenera på stan i (= sköna OCH snygga, samt att de helst ska passa till det mesta jag har i klädväg. Ett par svarta ballerinas hade varit bäst, men har inga så det blir nog mina vita ballerinas)

1 par skor att träna i (dvs joggingskor)



Jag vill ta med mig:


Mina converse (de är i en massa färger = förmodligen inte bra till jobbet, men bekväma att promenera i)

Mina svart/lila ballerinas med rosett (för att de är fina, dock inte jättebekväma tyvärr)

Mina illrosa pumps


Mina "50 tals-klackar" (för de är typ det sötaste jag äger: svarta med vita prikar och rosetter... JÄTTEhöga klackar + lite platå.. hehe... men har nästan inga kläder de passar till >.<)

Mina vans (schackrutiga och på den ena är det en gris. Världens coolaste + bekväma)





Ett par kan jag ju åka i, men det är bara att inse att jag inte kan få med alla.


WHAT SHOULD I DO?????

/Josse, halvvägs till hysteri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0